Monday, July 6, 2009

Distance is nothing to us......

lama sangat dah aku tak post blog aku nie. mayb sebab aku terlalu bz ngan masalah yang xputus menimpa(maaf my sebab merungut skit, my xske aku merungut ngan masalah kami) hehehehe. sekarang baru aku ada masa nak upload something kat blog nie. lagipun sekarang aku rasa baru ada something yg interesting untuk aku critakan kat semu orang. aku bersyukur sangat sb aku ada my. walau mcam mane pun masalah yang kami hadapi aku rasa aku dapat hadapinye ngan tabah selagi aku ada my dcc aku. walaupun sekarang aku ngan my dah berjauh beribu batu, tapi aku tetap dapat rasa kehadiran my di setiap langkah yang aku lalui.
ok sekarang tibalah masanya aku cerita tentang kehidupan baru kami. 4 Julai 2009 adalah tarikh keramat bagi aku. hari tu lah yang aku rasa hari yang paling sukar dalam hidup aku. sukar untuk aku ngawal perasaan aku. 4 julai 2009 aku dengan rasminya akan bertolak ke sarawak, dimana aku akan menghabiskan masa beberapa tahun mendidik anak bangsa. bukan tempat yang terpencil yang membuatkan hidup aku sukar, tapi perpisahan ngan mi yang wat aku macam orang xbetul jap.
tapi hari tu aku rasa sukar sangat2, bukan sukar untuk melangkah pergi, tapi sukar untuk aku ngawal perasaan aku supaya tidak nampak sedih sangat...... kenapa??? sebabnya aku xnak my nampak aku sedih, sb aku tau, lau my nampak aku sedih....... my lagi berganda sedih.... my akan nangis..... aku xnak wat my nangis....walaupun aku sendiri pun rasa macam nak nangis sepanjang perjalanan ke KLIA.... tapi aku dapat control sket... tapi aku pun manusia, kadang2 da tercakap tentang bab2 sedih.... aku tengok air jernih setitik demi setitik gugur dari kelopak mata my..... luluh hati aku tengok my camtu........
kitaorang sampai kat KLIA agak awal skit, makin dekat nak bertolak, makin berat hati aku. tapi aku tak boleh nak tunjuk yang akuy sedih2, nanti my lagi sedih.... so aku wat pekare gila2, my taulah ape yang aku wat.... hehehehe meluncur troli... hahahaha, at least aku leh wat my gelak.... leh wat my lupa seketika kesedihan....... aku rasa lain sangat.... yang paling jelas sekali adahah.... pasal bergambar, sebelum ni lau kuar mane2 pun mesti kitaorang bergambar tak ingat nye, tapi ari tu langsung xde perasaan nak bergambar langsung.... huhuhuhu tapi de lah sekeping sempat aku ambek, n my da gak ambek gambar ngan hp my(hb baru nie)hehehe.
tepat kul 8.20am 4 julai 2009..... aku melangkah masuak 'boarding room'.... masa melangkah masuk tu aku pun xtau berape kali ktaorang bersalaman... hahaha kejap2 salam...aku jalan, aku toleh lagi...my datang....salam lagi....jalan lagi sket....my datang lagi....salam lagi.....huhuhu.....jarak 10meter yang paling jauh dalam hidup aku........
sepanjang perjalanan aku ke sarawak, xtau berape kali pipi aku dibasahi oleh air mata aku ngan tak sengaja, gugur ngan sendiri, aku tau my pun sama masa drive balik ke kuale selangor... cian my kene tanggung sume ni kerana aku...... SABAR EK MY!!! SESUNGGUHNYE KITA BERDUA JE YANG TAHU-KEBAHAGIAN PASTI MENANTI KITA DI KEMUDIAN HARI SELAGI KITA IKHLAS MENYINTAI........... THANKS MY.... THANKS FOR LOVING ME, THANKS FOR GIVING ME SO MUCH LOVE......

kat bawah nie adalah beberapa keping gambar yang aku sempat ambik sepanjang perjalanan aku ke Kapit, sarawak... memang tak banyak sb xde mood sangat... hehehe
ni gambar aku ngan my mase kat KLIA, gambar yang terakhir aku ambik guna kamera aku... tngok my-walaupun sedih...tapi tetap tersenyum kalau bab bergambar...hahahahah love u so much my.....

haaaaa.... ni lah gambar aku mase kat atas Bot Express.. lame gile perjalanan dari sibu ke kapit. flight hanye sampai kat sibu je, pastu kene naik Bot Express ni lah bertolak kul 1.45pm... sampai kat jeti Kapit kull 5.15pm.... naik kematu bontot aku.. nasib baik selesa... aircond, de flat screen tv(pasang citer best gak)..... hehehe

haaaa..... ni lah pemandangan kat dalam Bot Express tu.. tengok kat depan tu flat screen tv, siap pasang citer lawan2 lagi tu... hahahaha.... best... jemputlah datang ke Kapit(promo nie)

Pemandangan kat luar bot.. tengoklah sungai Rajang yang luas terbentang.. sungai nie mmg bz... ade jet bot besau2 ulang alik.. kapal2 besar pun de gak menggunakan sungai nie sebagai laluan utama.....

best.... walaupun tempat ni jauh...tapi aku dah mula rasa selesa... aku tak sabar nak bawa my jalan2 sini... mesti my pun suke... sabar ek my... hehehe

ok... lastly aku nak cakap sini.. walau macam mane pun kedaan tidak menyebelahi kami, walaupun ade je orang yang cuba susahkan kehidupan kami, walaupun ada mulut2 sinis ngan hubungan kami, walaupun ada kata2 memperlekehkan cinta suci kami...... aku nak korang tau yang kami leh survive ngan sume nie, ketahuilah yang perasaan kami antara satu sama lain lebih kuat dari semua2 yang menentang kami, n syukur sangat2 sekarang ni.... walaupun ada yang nak susahkan hidup kami... ketahuilah korang sume yang kami masih lagi dapat mengecapi kebahagian, sebabnya-bagi kami,kabahagian tidak mengira jarak perpisahan, tapi bergantung kepada cara kami menghargai cinta kami....
I LOVE U SO MUCH MY.....

1 comment:

JaJa JaJa said...

B..i miss u so much..saje wat my sdh kan..huhuhuhuhu

Nurkilan

jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
xslide2.gif

Thanks For Visiting...