Tuesday, July 14, 2009

Kenangan: 3 weeks in advanced...

tiba2 aku rindu kat sek lama aku,rindu kat ex-student2 aku.... rindu sangat2. so aku buka laptop aku, aku tengok gambar2 lama. aku tengok gambar aku ngan student2 aku dule best sangat2... kitaorang rapat tak macam guru ngan murid, tapi lebih kepada macam kawan2...
mula2 aku masuk sek tu dulu... cikgu jamal dah awal2 tanye ko minat ape... aku cakap lah lau sukan aku lebih kepada bola sepak... dia kata bagus sangat lah tu, aku pun slalu je bz kat luar, so mulai dari hari ni ko handle lah tem under-15... terkejut gak aku mula2 tu.. yelah masuk2 je dah nak kene handle team... poengalaman pun lum de lagi kan..... tapi aku pk, lau aku xstart dari sekarang, bile lagi aku nak ade pengalaman.... so aku terima tugas tu ngan hati yang terbuka....
1st kejohanan yang aku handle adalah untuk kejohanan bola sepak MSSD Kuale Selangor 2007.... susah nak latih budak2 nie... banyak hal laen, kadang2 datang latihan, kadang2 2/3 orang jew yang datang.... munkin sebab aku cikgu baru, so diaorang xtakut sangat kat aku, aku pun kurang tegas masa tu.... so banyak skip latihan... result pertandingan ni xberape lah sangat
ade gak menang, tapi tak lepas ke quater.....
tapi cikgu jamal kateok lah tu, balik belatih lagi, sebab kejohanan tahu nie tak habis lagi, ade lagi kejohanan lain... aku ingatkan dah habis dah... so lepas rehat 2/3 mggu.... cikgu jamal suh panggill balik player2 turun berlatih untuk kejohanan laen lak.... tapi kejohanan tu lambat lagi, dia suh kitaorang berlatih awal skit... kejohanan tu adalah Kejohanan Olimpik Muda 2007, melibatkan hanye player under-14.... bagus bagi aku sebab kebanyakan player untuk under-15 dulu aku masukan banyak budah2 under-14...so diaorang dah ade pengalaman.... kali ni kitaorang berlatih serius lah sikit.
tiba hari kejohanan kat SMK PP.. kitaorang kire dah betul2 ready, tapi kitaorang kire team underdog lah, bukan team pilihan... yang team pilihan mestilah team SMK DH... tapi 1st game kitaorang menang, 2nd game ngan team kuat gak kita orang seri, 3rd game tak di sangka2 kitaorang menang lagi.... quater menang, then semi pun menang...... aku betul2 tak sangka kitaorang leh g sejauh tu.... tapi masa final harapan nak menang memang tinggi.... tapi lawan kitaorang masa kat final adalah team SMK DH.... takut gak sebab diaorang team pilihan... so aku cakap kat player aku... kita dah sampai sejauh nie, kite main enjoy.... xpayah stress... mesti leh menang..... so tanpe disangka-sangka... itaorang jadi juara Kejohanan Olimpik Muda MSSD Kuala Selangor 2007, menewaskan SMK DH.... so kitaorang layak secara automatik mewakili daerah kuale ke Kejohanan Olimpik Muda MSSS 2007 hat seksyen 25 shah alam....
tu lah pengalaman pertama yang paling manis dalam kerjaya aku kat SMK TJ sebagai guru pendidikan jasmani.... kerana itu gak lah aku jadi lebih rapat ngan player2 aku sampailah ke hari nie... so bile tau aku nak berpindah, nak kene tukar skull, sedih lah aku rasa. nak kene tinggalkan kenangan yang manis kat sane. so sebelum aku pindah ari tu, diaorang suh aku belanje diaorang, aku pun mmg da plan nak kuar mkan2 ngan diaorang sebelum aki pergi jauh... kitaorang kuar makan kat KFC tanjong karang. aku ingat majlis nie adalah kali terakhir aku dapat bersama ngan diaorang.... tapi atas masalah teknikal perpindahan aku.... pas majlis nie aku kene lagi datang skul selama 3 minggu lagi... so kire majlis nie majlis perpisahan 3 weeks in advanced lah.... hahahaha..........
kat bawah nie de beberape keping gambar yang kitaorang sempat ambik pada malam tu.,
dari kiri: ali, qayum, rosli, aku, guna, simon, razak n daman.......

manje2 ngan guna........hehehehe

pas makan, aku ngan my ade kejutan kat diaorang, my tembak kitaorang ngan 'Party Pop'.... pastu aku ngan my sembur snow kat diaorang... terkejut beruk diaorang... ni ali yang xkesahkan kene sembur, kusyuk ambek gambar... hehe

gambar kitaorang, sume yang datang malam tu. mu yang ambek gambar tu.. sb tu my xde dalam gambar nie... hehe

ni gambar aku, budak2 tu ngan my, tapi ali lak xde sebab dia yang ambek gambar... 'guna' mmg suke posing gile2... hehe

ni aku ngan my lak posing... hahahah my pun xnak kalah posing, macam 'guna' gak lah my nie..... hahahahaha

razak mengeliat mase my ambek gambar... kenyang lah tu pas makan...

ni sume ade dalam gambar, sebab camera kitaorang letak kat atas keta my.... heheh

ape yang aku nak cakap sini, walau mane pun kaki aku melangkan, walau sek mane pun aku ngaja, kenangan ngan diaorang nie tetap adalah kenangan yang terbaik dalam hidup aku... aku akan ingat sume kenangan ni sehingga ke akhir hayat aku... diaorang sume ni lah yang banyak bagi kenangan manis kat aku sepanjang aku kat SMK TJ... aku akan kenang diaorang sepanjang hayat aku......

3 comments:

JaJa JaJa said...

huhuhu..kalu my kan kngan first student my kan dengan dak2 DG..

ali said...

aku rasepown neylah kenangan yang trindah ngan coach paling simple yg penah aku jmpe dlam karier bola sepak aku kt smktj ney...x mngkin ktorang dpt lpe paht manis ske duke yg penah kte lalui dlu...we luv u so much 'b'...(sory tiru ayat jiwang 'my')huhuhuhu......

JaJa JaJa said...

wahhhhhhhhhhh..
mane bleh die panggil b jugak..nk marah ni..huhuhuhuhu

Nurkilan

jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
xslide2.gif

Thanks For Visiting...